Eski Sayılar İçin

20090901

İNSANLIK HALLERİ

Teoman’ın dokuzuncu stüdyo albümü İnsanlık halleri.Diğer albümleri (Bülent Ortaçgil ile düet, Film müzikleri vs.) ile birlikte on sekizinci albümü.Bin dokuz yüz doksan altı’dan beri albüm çıkardığı göz önünde bulundurursak;yılda yaklaşık bir buçuk albüm çıkarmış oluyor.Sadece stüdyo albümlerini sayarsak bir buçuk yılda bir albüm çıkarmış oluyor.Stüdyo evden daha merkezi bir yerde olsa gerek, Teoman hiç çıkmıyor çünkü.


Albüm on bir şarkıdan oluşmakta. Bunlar;



Sevişirdik Bazen:


Bu şarkı bana Motosikletli kız şarkısında olduğu gibi klasik Teoman albüm açılış şarkılarındanmış gibi geldi.


Şarkı, Ahmet Erkan’ın gül şiir’inden bestelenmiş.


Çoban Yıldızı


Albüm’ün single olarak çıkan parçası.Teoman’ın Klasik duygusal şarkılarından biri olmuş.Ben ritminin çok yavaş olması nedeniyle pek ısınamadım..


Galata'da Rıhtımda


Gitar melodisini ve tonunu tam oturtmuş şarkı. Sözler sırasında arkadan bateri atakları ile süslenmesi de ayrı bir güzellik katmış.


Bu şarkıyı dinledikçe nedense aklıma KupaKızı ve Sinek Valesi geliyor.Klipteki köprü sahnesinden Galata köprüsü’nü çağrıştırıyor. J


Ruhun Sarışın


Teoman albüm yapmadan önce oturup; bir şarkı düet, bir şarkı duygusal, bir şarkı konserlerde seyirciyi coşturacak şekilde olsun diye mi yazıyor anlamadım.En fazla albümlerinde düet yapan müzisyen sanıyorum.


Şarkının arkasındaki melodiyi çok sevdim.Çok eğlenceli geldi.



1 Kadın ve 1 Erkek


Baştaki gitar melodisi, gitar solosu, Teoman’ın vokal geçişleri gayet güzel olmuş.Albümün bana göre en iyilerinden.


Kadın ağlar, erkek bakar
Kadın duyar, erkek duymaz
Kadın sorar, erkek susar
Kadın gider, erkek içer



Fahişe


herkes, dedi, merak içinde
ölümden sonra hayat var mı diye
boşuna düşünürler
sanki hayat varmış gibi ölümden önce


Bu albümde en beğendiğim şarkı bu oldu.Gerek sözler gerekse gitar melodisi ve sonundaki bir dakikalık melodi gayet farklı hava katmış şarkıya.


niye sattın vücudunu?
daha mı kötü, dedi, satmaktan ruhu?


Bu sözler Dostoyevski’nin Suç ve Ceza şarkısına gönderme yapıyor.



korkum; çığlık atan adam gibi
tablodaki, şakağımda ellerim



Herkesin bildiği Munch’ün Çığlık tablosuna gönderme yapıyor sanırım.


Şarkınız diğer vurucu sözleri;


ek başıma bu vücutla fırlatıldım dünyaya
aşk da basitmiş, pişmanlık da, hayat hoyrat bu zamanda
şahin kuşa, kuzgun leşe, ben değil bu dünya fahişe


Gündüz Düşleri


Bu şarkının melodisi de çok eğlenceli.


Mavi Kuş İle Küçük Kız


Bu şarkının ismi Bülent Ortaçgil’in Mavi Kuş ve Küçük Kız şarkılarına gönderme yapıyor sanırsam.


Zaten şarkıda “pek iyi olmadı şarkı en iyisi gel “ortaçgil” dinleyelim” sözü geçmekte.


yalancıyımdır biraz ama bana inan
sarhoşken hep çok sahiciyimdir
yine fazla içmiştim bu akşam da
coşmuş kalbim,of nal gibiyim.



Elveda


Bu albümde melodisini en sevdiğim şarkı.Sözlerle birlikte arkadan gelen bateri atakları şarkıya değişik bir hava katmış.Sözlerden pek bir şey anlamadım açıkçası J


Yalnız Kalpler Sütunu


Bu albümün en sevmediğim şarkısı.Nakarat kısmı dışında En GüzelHikayem’e benzettim nedense.


Uçurtmalar


Elif Şafak’ın sözlerini yazdığı şarkı.Bu albümün beğendiğim tek duygusal parçası.Teoman’ın son dakika golü.


En sevdiği renk mor olan kadın
En sevdiği kelime "asi"
En sevdiği oyun incitmek beni
Hıncı, çocukluktan kalma bir yara izi gibi


Albüm ne çok kötü, ne çok beğendiğim bir albüm oldu benim adıma. Puan versem on üzerinden altı verirdim heralde :)



Hüseyin Kılıç



Hiç yorum yok:

Yazıların sorumluluğu yazı sahiplerine ait olup, yapılan alıntılarda kaynak göstermek zorunludur. Katılım ve telif bilgisi için lütfen bakınız: http://alti-icerik.blogspot.com/2009/01/alti-numara-e-dergisi-katilim-ve-telif.html

6 Numara'nın fotoğrafçısı olmak ister misiniz?

Öykülerimiz ve kapak tasarımımız için fotoğraflarını bizimle paylaşmak isteyenler için başvuru adresimiz: bilgi@6numara.net

iletişim için

her türlü öneri/şikayet/yazı için: bilgi@6numara.net