Eski Sayılar İçin

20090901

Dizelerimi nasırlı ellerinde uyuturum

yoksulluğu bilmek değil derdim/ içimdeki sensin
kaç yıl bekledim ellerinin şiirini
tekrar yazmak için

çocuk düşlerimi
bedel diye verdim nasırlı ellerine
düşmeden önce eylülün gölgesi üzerimize
dizeler dizmiştim sendikanın şiir yarışmasına
"emekçi çocuğuyum ben" demek
suç mudur baba

ansızın gelen eylül zamanları
halkların parsellendiği coğrafyalarda

anlatamadım kimseye derdimi
en masum duygularımın (ya) saklısı
kıyarken can süzümü şiirlere
öğretmenim için titremedi mi


potansiyel suçluydu mahallemin çocukları
bize yasaklıydı damıtmak duyguları
okul çıkışlarında kesilirdi yolları

maviye koşarken katledilen umutlar
-eti senin kemiği benim- dönemi
haklıdır öğretmen/ beni kim anlar
sustu şiire ruhum sahipsizce ağlarken


sıcaklığını özlediğimde bağrının
kürek aşınması dizlerin
şimdilerde baston taşıyan nasır dolu ellerin gelir aklıma
şafak sökmeden yola düşüşün
güneş doğumlarına tanıklığın gelir
hayatın yüzünü kazıyarak
üç kuruşa ter artığı ömür tüketen işçiler
bir de emekçiye düşman zihniyetler gelir
şaşarım kinlerinin adı nedir

onur yoksunluğunu bilmedik ya
senin borcun nasıl ödenir

kayıp şiirimin kahramanı babam
ödenmemiş bir borcun nafakasıdır bu masal
kötüler kazanırken bu dünyada
kaybedeni olmadık biz hiçbir düşün

FATMA ŞAHİN

Hiç yorum yok:

Yazıların sorumluluğu yazı sahiplerine ait olup, yapılan alıntılarda kaynak göstermek zorunludur. Katılım ve telif bilgisi için lütfen bakınız: http://alti-icerik.blogspot.com/2009/01/alti-numara-e-dergisi-katilim-ve-telif.html

6 Numara'nın fotoğrafçısı olmak ister misiniz?

Öykülerimiz ve kapak tasarımımız için fotoğraflarını bizimle paylaşmak isteyenler için başvuru adresimiz: bilgi@6numara.net

iletişim için

her türlü öneri/şikayet/yazı için: bilgi@6numara.net