Eski Sayılar İçin

20090118

Biz



Soğuk kalpli güneş serinkanlı ay
Günesin doğuşuna değin beklenen şefkat
Nerelerde kalmışsa
Benim elemli tenimdeki şefkat oradadır
Ne gelmek ilahi diye inlediğim
Gitmelerle sonuma emeklediğim yerdeyim
Yanı senden hayli uzak bir iklimdeyim
Gelmek istesen arsın derininde
Toprağın ta içindeyim
Tırmık tırmık yüzümü eşele ki
Ahir etimin bekçisi incinsin.
Yalan mülküne manayı vermeye gel
Gel, ışık yeniden anlam bulsun tenimde
Her sabah sıcak bir öpücük yerdim tenimle güneşin dudağından
Islak ve sıcacık bir öpücükle hayran bırakırdı yaratıcı beni kendine
Yere bakardım hayret ile
Sürekli bir şeyler kusardı arsın yüzüne
Buhar gibi bir şey yükselirdi arsı alaya yerin bağrından
Sıcak bir derede ılık bir su akıyor üzerimden
Kelimelerin sahibinden izinli
Cümle kayıklarında gezinirken ben
Dünyanın tabuttan bir kayık olduğunu öğrendim
Her şey gökyüzünde asılı ve ben tahtada yatılı...
Peki, kim sana ezberini kusturacak Saliha
Ne zaman kusacaksın ezberini sana eziyet veren ihaneti kim sana
kusturacak
Önemi yok o da ağırlığını kaldıramıyor hakikatin
En çok sevdiğim müzik ateşle suyun kavuşma müziği
Su sensin sende güfteleşmiş hak
Ve seni bilmeyen kâinat sensiz yangınlarda
Ne ateşinden katmak istersin
Ne kâinatla yanmak keyfiyetinden miraca çıkmış
Teğet geçmiş mana öze...
Sen ki düşmemek için durman gereken yer
Düşer sen bundan sonrası yok
Ey yolların sahibi beni durdur düşürme
Dinle ruhun hicretin tadına baksın biraz
Eller güzde üşümesin diye neler baharlaştırıldı bir bilsen
İkinci dakikadaBir yükseliş var
Saatsi bir tıkırdama ve
Yetişen ve yetişemeyen
Yolculuk…
Ben nerdeyim
Hayata olması gereken gibi olur dualar
Kaderi zorlar simdi dünler
Bu konuşmayı sakın yâd etme
Kaydetme istemiyorum neden
Sadece zamanı yaşamak gerekirken zamanı kaydetmek nedendir
Zamanı kutladığım ve seni kutsadığım için
Senle çoğalmak için
Başında yeniden doğmak için
Seninle beni kaydetmem lazım
Ne zaman bunu dinlesem hayatım film misali gözümün önünde
Musalladaki cesedimi öpercesine büzüşür dudaklarım
Hayat güzel derken
Neden bana yolculuk hatırını yaparsın
Bilmez misin ki ben sana yolcuyum
Yıllanmış gecelerin katranını kusar billur billur derim
Ağıtlarım la düğümlenir sineme ecelim


Ceyda Kalem
[fotoğraf, fotokritik.com'dan alınmıştır.]


Hiç yorum yok:

Yazıların sorumluluğu yazı sahiplerine ait olup, yapılan alıntılarda kaynak göstermek zorunludur. Katılım ve telif bilgisi için lütfen bakınız: http://alti-icerik.blogspot.com/2009/01/alti-numara-e-dergisi-katilim-ve-telif.html

6 Numara'nın fotoğrafçısı olmak ister misiniz?

Öykülerimiz ve kapak tasarımımız için fotoğraflarını bizimle paylaşmak isteyenler için başvuru adresimiz: bilgi@6numara.net

iletişim için

her türlü öneri/şikayet/yazı için: bilgi@6numara.net